Het eerste deel van India, stukje zuid! - Reisverslag uit Goa, India van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Het eerste deel van India, stukje zuid! - Reisverslag uit Goa, India van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Het eerste deel van India, stukje zuid!

Door: Sigurd en Renee

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

07 Augustus 2011 | India, Goa

Dinsdag avond, 2 augustus, kwamen we aan in Chennai. De volgende dag zijn we meteen in een trein gestapt om 16 uur later in Hampi te eindigen.
De treinreisen zijn tot nu toe ontzettend mooi, we reizen door stukken ongerepte natuur, door plaatsen met ongerepte mensen en allemaal verschillende culturen door elkaar heen, prachtig! Daarnaast is het verbazingwekkend hoe ‘snel’ en makkelijk je een grote afstand kan afleggen door India. Zo kunnen we meer van India zien dan dat we eerst hadden verwacht. Zo blijven ook steeds plannen en ideen hoe we naar Nepal reizen verranderen en hoe meer mensen we ontmoeten, hoe meer enthousiaste verhalen we horen, hoe meer ideeen erbij komen en hoe vaker het reis idee verranderd. Heerlijk, alles kan en ‘alle’ tijd!!!

In Hampi hebben we met z’n 2e op de scooter rond getufd tussen de rijstplantages door, kuddes koeien en geiten, bergen, rotsen, ruines, spelende kinderen langs de weg die een praatje komen maken en alle tijd van de wereld. Super lekkere dag!
De volgende dag hebben we geklommen in ‘de boulder plek van India!’ Sigurd met veel te kleine schoenen en ik zonder schoenen... grootse lol, lekker geklommen tot dat Sigurds tenen paars waren en een drommedaris tussen de rotsen en struiken kwam opdagen, tot onze grote verbazing! 1 en al verrassingen hier in India!

Zo ook een grote verrassing toen we terug kwamen op het gezellige restaurant. Daar kregen we te horen dat als we de volgende dag de trein naar Goa wouden halen we eigenlijk direct onze spullen moesten pakken en moesten zorgen dat we aan de andere kant van de rivier kwamen! De dam was vol, sluisen open gezet en rivier vol gestroomd met te harde stroming waardoor de boten, vanaf de kant waar wij zaten naar de bewoonde wereld met bussen en treinen, niet meer overgingen...! Na een boel wachten, ontduidelijkheid en een gestresste man, die zijn hele reis al had geboekt en dus móest gaan, hebben we met z’n 6e de overkant, in het donker, met risico voor ons eigen leven, dronke baas, gehaald met een bowlboat. De overtocht ging goed, ondanks dat we werden belaagd door duizenden torren... Aan de overkant gekomen moesten we het land op zien te komen tegen een stijle modderige kant op, dit was het engste gedeelte van de hele tocht! Maar met veel handen kwamen we boven bij een gezellig restaurant. Bij dit restaurant hebben we met z’n alle gegeten en toen was het tijd om eindelijk een nieuwe kamer te zoeken voor een kort nachtje, 5 uur ’s ochtends zaten we de volgende dag alweer in de threewheeler naar het treinstation.

Na 8 uur treinen kwamen we aan in Goa. Goa schijnt het beach paradijs te zijn. Wij zitten alleen buiten het seizoen en in de monsoon periode... boel is dicht, ontzettend rustig en veel voorspelde regen! Maar we hadden een leuk klein plaatsje gevonden in Goa, hier hebben we een leuk guesthouse opgezocht met een vrolijke enthousiaste man. Chillen, rond lopen in het dorpje, naar het strand, schuilen voor de harde regen bij een vissersman... gewoon vakantie!

Vanuit Goa reizen we 9 augustus, 3 dagen treinen, naar Udaipur in het noorden van India. Dit zijn de plannen tot nu voor in Noord India:

- Udaipur; dit moet een sprookje zijn en de romantischte plek van India!
- Jaisalmer; kameel rijden en ondergaande zon kijken in de woestijn!
- Manali; hier kunnen we para gliden in een ontzettend mooi natuur gebied!
- Agra; Taj Mahal!
- Varnasi; vieze, drukke, kleur rijke, Hindu stad van India aan de Ganga.
- Darjeeling; theeplantages, watervallen en op de achtergrond de Himalaya!
- Vanuit Darjeeling gaan we naar de staat Sikkim. Dit is een staan tussen Nepal en Buthan, klein Tibet word het ook wel genoemd!

Daarna gaan we Nepal in!!!

Zoals je leest zijn we er nog maar zo kort, maar tot nu toe is het heerlijk om hier te reizen. Boel gelachen, verbaasd, ervaren, genoten, noem maar op! (al die anekdotes doen we live hoor!) We hebben een boel leuke mensen ontmoet en ook een aantal tegenvallers... het afdingen van de prijzen en niet iedereen kunnen vertrouwen blijft vreemd en is niet echt ons ding! Moeten we stoerder in worden en leren, dit hebben ze hier dan ook snel door! Haha

Geniet van de zomer, liefs ons!

• 07 Augustus 2011 - 13:37

Ons:

hee lieve lui,

Fantastische foto's weer, en wat een mooie aktie.
    Wat een planners jullie worden, als dat maar goed gaat straks in Nederland. Anderen zullen jullie niet meer terugherkennen.
    Ben heel nieuwsgierig hoe jullie India verder zullen ervaren. Het is nu nog maar bijna 'gewoon vakantievieren'.
    Alleen die 'enge' verhalen.......!!!?
    Koppie d'rbij houden zou ik zo zeggen; we willen jullie straks graag met 2 benen op de grond weer terugzien op Schiphol.

dikke kus

• 07 Augustus 2011 - 13:37

Ons:

hee lieve lui,

Fantastische foto's weer, en wat een mooie aktie.
    Alleen die 'enge' verhalen.......!!!?

dikke kus

• 07 Augustus 2011 - 21:40

Vera:

Lieve allebei,
    Wat een belevenissen weer. Ik ben benieuwd naar alle foto's als jullie terug zijn. Zijn er vast meer dan deze op de site. Jullie hebben geweldige plannen. Ik hoop dat als jullie straks terug zijn in NL nog wel kunnen wennen aan de drukte (en duidelijkheid) hier. Dat Monsoon hebben we momenteel ook hier. Het klinkt beter dan bewolking of baggerweer. Ik zal de kinderen morgen vertellen dat we Monsoon hebben, daar worden ze vast vrolijker van ;)
    Ik val in herhaling maar euh,... geniet er van (overbodig advies, weet ik).
    Denk aan jullie!
    XX

• 08 Augustus 2011 - 07:35

EJ:

Hey maaties,

Long time, no speak. Wat een avonturen. En wat een schrijftalent Renee! Zo kunnen we op afstand met jullie meereizen. De foto's zijn heerlijk om te zien. Heb van de week met Jelmer ook zijn foto's van India gezien dus zit helemaal in de sfeer. Hier alles ok. Weekje daaromjij achter de rug op texel. Nu 2 weekjes werken en dan 2 weekjes vakantie. Weer is bijzonder nederlands, hoewel de week op Texel erg mooi is gebleven, alleen woensdag regen. Voor nu heel veel plezier in al je avonturen. tot schrijfs. Knuff, EJ

• 15 Augustus 2011 - 15:17

Milly:

Tjongejonge, wat een bijzondere verhalen van bijzondere ervaringen weer! Geweldig om te lezen!
    Was effe weekje weg, maar jullie komen vast wel weer 'ns op internet :P
    Hier nú eindelijk zon en lekker! Warme groetjes ;) voor jullie!
    xx

• 16 Augustus 2011 - 11:34

Vera:

Kom maar op! Ben wel toe aan het noordelijke deel hoor!
    (wachten duurt zo lang, tralalala)
    XX