Muren af en visum India in aantocht - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Muren af en visum India in aantocht - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Muren af en visum India in aantocht

Door: Sigurd en Renee

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

03 Juli 2011 | Sri Lanka, Matugama

Vorige week maandag heeft Sigurd voor de laatste keer zijn Sri Lanka visum verlengd. Na het verlengen waren we in zo’n verstandige bui dat ik eindelijk naar het ziekenhuis ben gegaan. Al 4 maanden lang last van diaree of verstoppig, voor meer dan 1,5 week. Daarnaast veel misselijk, buikpijn en moe. We zijn naar een prive ziekenhuis gegaan in Colombo, zo mooi dat de zelfs de ziekenhuizen in Nederland er moeilijk tegenop kunnen. Na een gezellig gesprek met een arts, die toch wel een beetje schrok van mijn 4 maanden lang diaree probleem, heb ik 3 verschillende medicijnen mee gekregen voor 1 week. Als het na die ene week niet beter zou worden moest ik terug komen voor een onderzoek.

Zoals het afgelopen week leek mocht ik in der daad weer terug komen voor het onderzoek. De hele week met zo’n dikke, verstopte buik rond gelopen, leek wel of ik zwanger was! Maar zaterdag ochtend kon ik eindelijk weer naar de wc en is me buik redelijk weg.

We zitten nu, zondag, lekker op het terras van mijn lievelings winkel Barefoot in Colombo. Lekker relaxen, muziek luisteren, gratis internet.. heerlijk dagje! We zijn weer om Colombo omdat we morgen vroeg visum India gaan aanvragen. Als het allemaal goed gaat moeten we dan over een week wéér naar Colombo om het visum op te halen. Voor Nepal hoeven we ons nog niet druk te maken, als ik het internet mag geloven kunnen we een visum aan de grens van Nepal kopen.

Afgelopen week hebben Sigurd en ik nog even doorgeschilderd en alle muren van de slaapkamers en de gang zijn nu geverfd. De combinatie van donker met licht groen is ontzettend mooi! We hebben alles licht groen geverft en ik elke kamer 1 donkere wand.
Op deze donkere wanden komen de muurschilderingen. Volgende week dinsdag gaan we aan de tekeningen beginnen. We zijn erg benieuwd hoe het totaal plaatje gaat worden!

Ook wil ik volgende week aan de nachtkastjes beginnen. Ik heb via Jasil het hout besteld, hij gaat er maandag of dinsdag achteraan. Nog 2,5 week en dan moeten de muurschilderingen + de nachtkastjes, geschilderd en al, af zijn!

Claudia heeft afgelopen vrijdag afscheid genomen van de jongens. Ze gaat maandag op vakantie, komt de 19e weer terug om haar grote bagage op te halen en vertrekt op de zelfde dag als ons, 21 juli, dan vertrekt haar vliegtuig weer terug naar Nederland. Sigurd en ik zijn erg benieuwd hoe de jongens gaan reageren als ze na 2 weken vakantie, na haar afscheidsfeestje, op eens weer 2 dagen verschijnt en dan ook opeens weer voor altijd vertrekt... Vrijdag avond na het avond eten, toen wij naar ons huisje terug liepen, riep Asela ons na “Claudia hette Netherland?” (Claudia morgen NL?) tja... en Claudia dacht dat ze het de Hoofd Nannie en de jongens duidelijk had gekregen... Dat word nog een grote warboel!

Sigurd en ik houden 21 juli ons afscheidsfeestje met een picknick in de tuin en een foto show op de laptop, met foto’s van alle activiteiten die we met de jongens hebben gedaan. We hebben allebei ontzettend veel zin in het reizen, maar we moeten ook allebei toegeven dat we heel erg tegen het afscheid opzien!!!

  • 03 Juli 2011 - 12:45

    Anne:

    hoi lieve beiden!
    ziet er mooi uit zeg, de geschilderde kamer! en super leuk idee om nachtkastjes met ze te maken dat ze echt iets voor hun zelf hebben! heel creatief hoor! ..nog maar paar weekjes daar, en dan gaan jullie zelf ook lekker reizen!!..wow jongens, geniet er van en dan geniet ik mee met jullie mooie verhaaltjes :)
    knuffel an!

  • 04 Juli 2011 - 05:48

    Ons:

    Mooie foto's, nu nog lekker tekenen en nachtkastjes maken, super man.
    En ja, natuurlijk wordt afscheidnemen nog lastig. (Moet ook)!! Maar wie weet, jullie zijn zóó verliefd op het land......en terecht als ik de foto's zo zie..... wie weet. Toch?!
    Dikke knuf

  • 04 Juli 2011 - 08:38

    Boudewijn:

    heel veel lieve gedachten stromen, net als die geweldige kleuren van het weefwerk naar jullie toe...
    Boudewijn

  • 05 Juli 2011 - 07:03

    Vera:

    Goed bezig mensen! De tijd gaat snel hé? Ik ben benieuwd hoe de muurschilderingen worden.
    Helemaal geweldig dat 'Nepal' nu echt door gaat. Super zeg. Tjongejonge wat ben ik blij dat ik in Nederland ben :'(
    Geniet er nog even van! We 'spreken' elkaar nog als de verbinding het toe laat!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Morris Sigurd & Renee

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 163046

Voorgaande reizen:

28 December 2019 - 01 Januari 2030

Exploring the world, exploring our life

02 Maart 2017 - 30 Maart 2017

Morris Sigurd & Renee in Bolivia

11 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Vakantie Thailand

02 Maart 2011 - 30 September 2011

Childrens home Sri Lanka en op avontuur!

Landen bezocht: