Schilderen is af, nu de nachtkastjes nog! - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Schilderen is af, nu de nachtkastjes nog! - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Schilderen is af, nu de nachtkastjes nog!

Door: Sigurd en Renee

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

08 Juli 2011 | Sri Lanka, Matugama

Het ziet er ontzettend mooi uit! Na India visum en ziekenhuis bezoek op maandag zijn we dinsdag en woensdag bezig geweest met de lijntekeningen op de 3 slaapkamers. Het ziet er lekker fris, nieuw, strak en vrolijk uit. De jongens kwamen blij verrast van school en ook de hoofd nannie en leden van het comite waren erg enthousiast over de tekeningen (wij zelf ook!)

Woensdag avond zijn we met de beemer en de grote muurprint bezig geweest. Na het avond eten sloten we de beamer en de dvd speler aan op het stroom, dit koste al enige moeite en tijd... er was 1 verlengsnoer waar we de 2 stekkers van de beamer en dvd op aansloten door middel van plakband en een potlood, de kabel sloten we aan in een lampenvitting. Na wat prutsen met de 2 stekkers hadden we uiteindelijk voor beiden stroom. Overdag hadden we de foto van Madagascar op dvd gebrand zodat we die op de muur konden projecteren. Bleek alleen, toen alles uiteindelijk werkte, dat er geen afstandbediening was waardoor we de foto niet op pauze konden zetten. Dit betekende voor mij de hele avond op ‘play’ drukken en voor Sigurd betekende dat ‘snelschetsen’. Sigurd had precies 3 seconden om de lijnen over te tekenen, daarna kon ik weer op ‘play’ drukken waarna er na 10 seconden wachten weer 3 seconden beeld verscheen. Geloof me, ik had vaak genoeg de kans om dit na te tellen! Zo ging dit de hele avond door. Lachwekkend voor mij, voor Sigurd achteraf en een intressante avond activiteit voor de jongens, toen het tekenen laat werd vielen er zelfs een aantal jongens op de grond in slaap!

De volgende dag, donderdag, was het een grote kleurplaat en met een boel kleuren mengen is het een gave plaat geworden! De muurprint van Madagascar doet het bij de jongens en de hoofd nannie helemaal goed, ze zijn ontzettend enthousiast. Sigurd en ik zijn blij dat we deze uitdaging zijn aangegaan en zoveel mensen er blij mee hebben gemaakt!!! Nu kunnen we aan de nachtkastjes beginnen, waarvan het hout al binnen is.

Afgelopen maandag hebben we India visum aangevraagd, we stonden al snel weer buiten en moeten volgende week maandag terugkomen. Dat was gelukkig snel geregeld! (sneller en makkelijker dan het gedoe met Sri Lanka visum!)
Na het India visum zijn we door gegaan naar het ziekenhuis om toch voor de zekerheid het stool report te doen. (hier is niks uitgekomen) Aangekomen in het ziekenhuis werden we meteen herkend en werden we weer erg gezellig geholpen. De artsen bleven zich verbazen over mijn lijf met diaree óf verstopping en nooit in het midden. Ze vonden het zo raar dat ze mij door stuurden naar de chirurg, om half 4 ’s middags mocht ik terug komen. We werden leuk ontvangen door de chirurg en hij denkt dat het toch door het voedsel komt. Tijdens het gesprek klapte ik al snel dicht door de houding van de chirurg, vooral toen hij begon over het ‘slangetje in me kont test!’ Hij heeft me 2 verschillende antibiotica kuren en een buik rustighoud pil mee gegeven. Ik kon er voor kiezen om het onderzoek meteen de volgende dag te doen of eerst de nieuwe medicijnen uit te proberen. Ondanks dat ik normaal tegen medicijnen ben koos ik nu graag voor de medicijnen!
Ondertussen is het vrijdag en merk ik geen verschil met de nieuwe medicijnen, wel minder buikpijn dus zoals het nu lijkt ga ik alleen nog naar het ziekenhuis terug om ze te bedanken voor hun gezellige zorg.

Nog 2 weken stage en dan zit het er voor ons op! We hebben het afscheidsfeestje verplaatst naar de vrijdag. Het leek ons voor de jongens begrijpelijker als we onze week zouden afmaken, vrijdag feestje houden en zoals gewoonlijk op zaterdag vertrekken. Dit ook met Pinipa overlegd en het leek haar ook handiger.
Om het een beetje ‘afscheid sfeer’ te geven gaan we tijdens theetijd een fotoshow kijken met foto’s van alle activiteiten van afgelopen 5 maanden. ’s Avonds na het avond eten, wanneer we voor het laatste nachtje terug naar het huisje lopen, geven we als ‘doei teken’ een ballon met aan het touwtje een zakje chips. Dan is het echt afgelopen en tijd om te gaan,, een ontzettend raar en onwerkelijk idee! Op naar een paar dagen Sri Lanka en 2 maanden India – Nepal avontuur!!! Whieehoee :) Maaarrrrrrr eerst nog 2 weken genieten en hard werken aan de kastjes!

Lieve pap, van harte gefeliciteerd en andere lieve pap, voor morgen van harte gefeliciteerd!!! Dikke knuffel en 3 verjaardag smakkers, Sig en ik!

  • 08 Juli 2011 - 06:58

    Boudewijn:

    lieve, lieve, ontzettend lieve Julliebeiden...
    jullie zijn Kunstenaars in ALLES!

    Boudewijn

  • 08 Juli 2011 - 06:59

    Boudewijn:

    oooh en voor ik het nou vergeet:
    Dank voor je lieve Kerstverhaal :-))) Aronkeltje!

    Boudewijn

  • 08 Juli 2011 - 07:11

    Jelmerrr:

    Mooie schilderingen! Helemaal knap dat je dat met links hebt gedaan Uck!

  • 08 Juli 2011 - 07:58

    Bert:

    Mooi hoor. Onder de indruk.

  • 08 Juli 2011 - 09:28

    Vera:

    Wat onmeunig gaaaaf! Mag ik jullie er op wijzen dat wij hier 4 kinderen in huis hebben met witte muren op de kamers?! Vanaf wanneer zijn jullie te boeken?
    SUPERDEPUPER (zo en nu jullie verhaal even lezen... )
    XX

  • 08 Juli 2011 - 11:45

    Joyce Schaftlein:

    Wauw wauw wauw!!!! wat een prachtige tekeningen zijn het geworden zeg!!!!
    snap helemaal dat die jongens jullie geweldig vinden!!!
    ohja en dankjewel hé Renee!!
    Groetjes Joyce

  • 10 Juli 2011 - 17:42

    Lot:

    Hier een berichtje achter de lappie op de camping!

    Ik vind ze zo tof! Die madagascar ook! Het klopt precies met de kleuren haha!
    Papa zou vast Shrek en Donkey op zijn kamer willen hebben haha!

    Ik ga snel pap en mam halen om die het ook te laten lezen.

    xxxx

  • 10 Juli 2011 - 20:02

    Gusta:

    Geweldig! Prachtig!
    Jullie krijgen t ontzettend druk met schilderen/tekenen als jullie thuis zijn...

  • 11 Juli 2011 - 14:34

    Pap:

    Goh, de buitenboel heeft ook een kwastje nodig.
    Sigurd, zou jij de gevel willen doen?
    Zolang te toch nog niet weet wat je wilt hebben wij werk zat voor je!

    Liefs

  • 12 Juli 2011 - 17:21

    Mam:

    gaaf helemaal gaaf!
    Wat mij bedreft vooral de eerste olifant met boom.
    Die wil ik wel op onze zijgevel.

    Dikke kus

  • 13 Juli 2011 - 13:17

    Milly:

    Tja, wat kan ik daar nu nog meer aan toevoegen.... :)
    Volgens mij vinden de kinderen jullie daar (terecht!) echte SUPERHELDEN!!! :D
    En arme Renee.... even een virtuele zachte aai over je buik, hoop dat je snel geen last meer hebt! En maak je geen zorgen over het afscheid, tranen komen zeker weten! en de herinneringen blijven absoluut mooi!
    xxx :D:D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Morris Sigurd & Renee

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 163032

Voorgaande reizen:

28 December 2019 - 01 Januari 2030

Exploring the world, exploring our life

02 Maart 2017 - 30 Maart 2017

Morris Sigurd & Renee in Bolivia

11 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Vakantie Thailand

02 Maart 2011 - 30 September 2011

Childrens home Sri Lanka en op avontuur!

Landen bezocht: