Daytrip 11 juni 2011 - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Daytrip 11 juni 2011 - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Daytrip 11 juni 2011

Door: Sigurd en Renee

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

13 Juni 2011 | Sri Lanka, Matugama

Maar eerst, wat er afgelopen week gebeurde:

Donderdag middag, na een rommelige conversation over de laatste afspraken voor het uitje, ging ik met 2 jongens naar de keuken van Aunty. Voor de eerste keer helpen koken! Saante en Kavidu schuivelde heel voorzichtig en verlegen naar binnen, maar toen ze eenmaal aan het werk waren gezet met cocusnoot uitschrapen en uitjes pellen vonden ze het erg leuk en waren ze erg trots! ’s Avonds riep ik tijdens het avond eten “Kavidu en Saante, HARI LASSEI!” (heel erg lekker) Gelukkig kwam de tip bij de Hoofd Nannie door en zoals we met der hadden afgesproken vertelde zij de groep dat Kavidu en Saante vanavond hadden gekookt. Hihi wat waren ze trots! Het werkte ook aanstekelijk voor de rest van de jongens want na het eten namen ze me mee naar het bord met de planning om te vragen wanneer zij dan aan de beurt waren.

Vrijdag avond, het laatste nachtje slapen voor we op avontuur gingen, hebben we de bedrukte shirts cadeau gegeven. Wat een pracht gezicht!!! Stralende ogen en zo blij met hun eigen stoere shirt. De volgende dag tijdens het uitje zouden ze hun eigen shirt dragen.

En zo gebeurde het, om kwart voor 8 ’s ochtends zette wij de voordeur open en kwamen de jongens enthousiast en vol energie langs lopen in hun eigen roze shirt, met eigen biddon en rode pet op! Wat een pracht gezicht en wat hadden ze er zin in! Snel een broodje gegeten, snel tandenpoetsen en toen reden we om 8 uur weg. De sfeer zat er al goed in en de busreis zelf was al een heel avontuur voor de jongens.
De eerste stop was op het vliegeveld in Colombo. Dit is een militaire basis met een vliegtuig museum. Hier werden we rond geleid en mochten de jongens verschillende vliegtuigen inklimmen, al zagen niet alle jongens de lol van die hoge trappen in. Het was leuk aangelegd en de jongens vonden het allemaal erg gaaf en intressant.
Hierna reden we met de bus naar de volgende stop, de zoo! Onderweg naar de zoo viel de eerste al in slaap terwijl de rest rozig uit het raam keek. Bij de zoo aangekomen moest alles mee om te picknicken... 5 liter flessen water, emmer met dahl curry, zakken brood, bekers, borden en flessen ranja. Bepakt en bezakt liepen we het park in waar we eerst hebben geluncht. Na de lunch zijn we met de hele groep het park doorgegaan; 19 jongens, 3 nannies (want er is een nannie ontslagen, de middag voor het uitje!) Pinipa en Renuka met haar 2 dochters en wij 3e. De kinderen hebben ontzettend genoten en keken hun ogen uit, al waren ze bekaf. De dag werd afgesloten met een olifanten show waar iedereen heel hard om klapte en juigte.

Het was een geslaagde dag en we hebben er samen met de jongens er heel erg van genoten!!! Terug op het Boyshome kregen we om kwart voor 8 avond eten, de jongens (en wij ook) vielen nog net niet voorover in hun eigen bord in slaap.

• 13 Juni 2011 - 06:54

Boudewijn:

Wat weer een heerlijk verslag. Super om dit zo met geweldige foto's erbij mee te beleven. Ik denk dat Jelmer zou zeggen:
    goed bezig! Anders zeg ik het nu
    veel lieve gedachten en hartelijke groet
    boudewijn

• 13 Juni 2011 - 09:04

Mam:

als mensen nu nog steeds vragen of je stage opdracht is geslaagd en/of het opgeleverd heeft wat jullie ervan verwachtten hoef je ze alleen nog maar deze foto's te laten zien!!!!!!!!!!!!!!!!!
    FANTASTISCH lieve lui (zal nog heel moeilijk worden dat afscheid)

• 13 Juni 2011 - 09:13

Anja:

Super dat het gelukt is om een dag met elkaar er op uit te gaan met de jongens.
    Wat geweldig om al die blije ,roze gezichten te zien liefs Anja

• 13 Juni 2011 - 09:59

Ron:

Beste Renee en Sigurd,

Het is fantastisch om te zien wat jullie daar allemaal doen. De blije gezichten boven die roze t-shirts staat garant voor geweldige foto's.
    Blijf ze maken want ik wil ze straks allemaal zien. (Nou ja een selectie mag ook hoor ;-)

Groet Ron

• 13 Juni 2011 - 18:41

Vera:

Supergaaf om te zien. Hier praten de jongens nog erg lang over!
    Ik zag jullie namen in het singalees, in Negombo rechts naast het Topaz Beach Hotel zit een winkeltje/juweliertje waarbij de man je naam in het singalees maakt. Erg leuk en niet duur! Ik geloof 15 euro ofzo. Kettinkje is wel duur, maar dat kan in NL.
    XX

• 13 Juni 2011 - 21:13

Charlotte & Djody:

Hi kinders, goed bezig!! Maare Renee waar is jou mooi roze shirt? ;) Ten eerste ben ik helemaal vergeten om je te feliciteren met je verjaardag. Nu wel een beetje laat en heb al lang gelezen dat je een toffe verjaardag heb gehad! Maar toch krijg je drie dikke kussen toe gezonden door de wolkjes!! ;)
    Geniet nog maar lekker. Wanneer ging je ook alweer rondreizen? Ik hou je in de gaten, pas maar op! Dikke kus je maatje!!

• 13 Juni 2011 - 21:15

Milly:

in "één" woord:
    :D:D:D SUPER-SUPER-SUPER.... :D:D:D

Ben supertrots op jullie, onze stagiaires/vrijwilliger!!!! ;)

Applaus!!!!