Laatste stuk India - Reisverslag uit Darjeeling, India van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Laatste stuk India - Reisverslag uit Darjeeling, India van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Laatste stuk India

Door: Sigurd en Renee

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

28 Augustus 2011 | India, Darjeeling

Na 4 dagen ziek in Agra zijn we met een antibiotica kuur van de pharmacy naar Varanasi gereisd met de trein. Zo lang ik de antibiotica slikte ging het goed, wanneer ik te laat was of het vergat was me buik meteen weer overstuur... In Varanasi toch maar naar het ziekenhuis gegaan waar de arts er zeker van was dat het een bacteri is in mijn buik die zo aan het pesten is. Andere antibiotica kuur gekregen en nog 2 andere lekkere snoepjes. Ondertussen moet ik nog 1 dag slikken en ondanks dat ik nog steeds erg moe ben en me snel ‘blegh’ voel is mijn buik weer goed!

Zo, genoeg gepiept nu ons avontuur!

De laatste dag in Agra zijn we ’s ochtends heel vroeg naar de Taj Mahal gegaan om de zonsopgang te bekijken. Helaas waren er te veel wolken en veranderde de Taj Mahal niet zo sprookjesachtig van kleur, zoals ons verteld was. Een indrukwekkend groot gebouw, of zoals Sigurd zegt, ‘een mooie verzameling marmer!’
Na wat rond te hebben gelopen en rennen naar de wc zijn we terug gegaan naar het hotel, waar ik weer veilig naast de wc op bed kon gaan liggen! ’s Avonds hebben we de trein genomen naar Varanasi.

Varanasi, de stad waar miljoenen mensen naar toekomen om te baden in de heilige rivier, waar overleden mensen, gewikkelt in een goud/ rode doek, gedragen worden door de stad naar de brandstapel. De stad waar het afval in elke hoek van de straat ligt, waar kinderen spelen en aan het vliegeren waren op de platte daken, waar koeien midden in de smalle straatjes met hun horens staan te zwaaien, waar het verkeer om de paar tellen vast staat terwijl de smog om je heen zweeft.
Het was gaaf!
Vanaf ons dakterras genoten van de giegelende kinderen, rennent en vliegeren op hun platte daken. Laten verdwalen in de smalle steegjes, tussen de marktkraampjes door, langs de heilige rivier en mee gelopen in de toeterende schreeuwende en stinkende drukte op de grote straat.
Tijdens het lopen in alle drukte dacht ik; “Ja! India is echt een pracht land!!!” Zo anders dan Sri Lanka, zo anders dan het stukje Afrika dat ik heb gezien, gewoon zo ontzettend totaal eigen en zichzelf!
Na ervaring in Sri Lanka en verhalen van anderen over India had ik verwacht dat India als vrouwzijnde minder zou zijn... Maar het tegenovergestelde blijkt!
(De honderden starende mannen naar me borsten niet mee geteld)
“Look at my shop sir! / I have a nice room sir / Do you want a rickshaw sir / Nice hair sir! / Hash sir?” Sigurd word er helemaal gek van! Maar nou hebben we wel een toepasselijk tshirt gekocht!

NO RICKSHA
NO CHANGE MONEY
NO HASHISH
NO SILK
NO ONE ROPEY
NO PROBLEM

Na 2 nachten Varanasi hebben we de nachttrein naar Dardjeeling genomen. De trein was 3 uur te laat en toen we in de trein kwamen bleek onze bedden vol te liggen. Andere passagiers hebben hun van ons bed afgestuurd en zo konden wij in ons eigen bedje kruipen. Terwijl ik lekker lag te slapen op het bovenste bed werd Sigurd, op het onderste bed, de hele nacht lastig gevallen door kinderachtige, pesterige, maar toch volwassen mannen.
Na een lange trein reis kwamen we aan op het trein station waar we een jeep voor 3 uur naar Dardjeeling moesten nemen. Tot de zon onderging was het super super super mooi! We bleven maar klimmen met de auto, hoger en hoger! Mooie uitzichten, mooie zonsondergang met gave luchten, wolken, kleuren en bergen! Uiteindelijk kwamen we boven de wolken uit en was het pikdonker toen we in Dardjeeling aankwamen. We hebben een leuk hotel gevonden met, vanuit onze kamer, uitzicht op een deel van de Himalaya en met een ontzettend lieve eigenaresse. Omdat het zo laat was waren alle restaurantjes dicht. De eigenaresse gaf de tip op koekjes en noodle soup te kopen. Zij zou die noodle soup wel voor ons maken. Zo gezegd, zo gedaan. Terwijl zij stond te koken, sneed ik de tomaten en hebben we leuk staan kletsen. Het is net of we in een totaal ander land terecht zijn gekomen!!! Andere natuur, andere huizen bouw en totaal andere mensen (innerlijk en uiterlijk) Ze hebben meer weg van de Tibetanen en het zijn de oprechtste, liefste en vrolijkste mensen die we ooit hebben ontmoet! Sigurd en ik voelen ons helemaal thuis!

Zondag ochtend stond de wekker op half 4. We werden opgepikt door een kleine auto om boven op de Tiger Hill de zonsopkomst te bekijken. Benenden de berg leken we geluk te hebben, het was ontzettend helder met heel veel sterren. Maar hoe hoger we de berg opreden, hoe bewolkter het werd. Des ondanks was het een pracht gezicht hoe de lucht verkleurde, de witte sneeuw toppen van de Himalaya steeds meer werden verlicht en uiteindelijk achter de bergen vandaan een goud bolletje opsteeg. Ontzettend koud maar ook zo ontzettend mooi!

Morgen reizen we met de jeep, na 3 nachten Dardjeeling, naar de staat Sikkem. In Sikkem blijven we (zoals het nu lijkt) 5 nachten en gaan we 4/5 dagen rondtrekken door bergen, langs een meer en tempels. Na Sikkem nemen we de jeep naar de grensplaats Kakarabita. Hier krijgen we een nieuwe stempel in ons paspoort en gaan we Nepal in!!!

Voor nu het laatste verhaal uit India, tot over een maand!
Dikke knuffel, liefs en groetjes!




  • 28 Augustus 2011 - 09:00

    Anja :

    Wat een indrukwekkende reis maken jullie .Blijf open staan om de geschenken van elke nieuwe dag te zien en pas goed op jezelf jullie gezondheid en elkaar .
    Dikke knuffel en veel liefs Anja

  • 28 Augustus 2011 - 09:15

    Joyce :

    Heeey!!!
    wat weer een prachtig verhaal!!
    Ben inmiddels echt jaloers!! ;)
    Maar ja ik rijd nog steeds zaterdags tussen 2 en 3 dus kom gerust een keertje langs als je weer in Nederland bent! Gezellig! En terwijl jullie lekker in Nepal zitten, moet ik vanaf 5 september weer gewoon naar school! ga nog één jaartje 't vwo doen, dus geen nog geen studies voor mij, maarja, dat komt nog wel!
    Oh en trouwens, wat een geweldig leuk shirt!!! Nou, nog super veel plezier op jullie reis! wat vast wel gaat lukken toch?
    En niet zo ziek blijven hé Renee!!! veel beterschap!!!

    Groetjes Joyce

    P.S. Oh mijn vader heeft nog een verzoekje als dat jullie goed uitkomt... zouden jullie voor mijn pa een pak echte indiaase Dardjeeling thee willen meenemen, als het nog in jullie bagage pas??? dat is z'n favoriete thee, vandaar...
    Nou... nog heel veel plezier!!!

  • 28 Augustus 2011 - 10:53

    Milly:

    Whoooow.... :D
    Heel bijzonder allemaal weer en práchtige foto's waarop je waarschijnlijk nog geen tiende kunt zien van het werkelijke!
    Geniet ervan en vanaf nu in totale gezondheid gewenst!
    xxx ;)

  • 28 Augustus 2011 - 10:56

    Mam:

    Hee lieve lui, nu weer een geweldig mooi verhaal en wat een verschillen inderdaad zoals jullie beschrijven.
    Fantastische foto's, die platte daken en steegjes.... jullie geven ons een goede indruk zo. We duimen voor nog een goede laatste periode, dat het maar 'rustig' mag blijven in Nepal!!!
    En helemaal tof zo'n t-shirt nu maar hopen dat het helpt..........
    liefs ons

  • 29 Augustus 2011 - 07:01

    Boudewijn :

    wonderbaarlijk mooi, zo ziende door jullie ogen!
    en wat kijken jullie mooi.
    Weer veel dankjewellen van mij
    BB

  • 29 Augustus 2011 - 08:09

    Vera:

    Veel te veel gemist lees ik! Ik ben even op vakantie en mis gelijk 2 blogs. Erg leuk om te lezen weer. Die belevenissen in ieder geval. Van mij mag je ophouden met allerlei kwaaltjes en ziek zijn hoor; hopelijk kun je in Nepal gezond en wel genieten samen met je familie. En euh,... hoezo tot over een maand? Is er geen internet in Nepal somses??? :)
    Tot snel in NL!
    XX

  • 29 Augustus 2011 - 19:05

    Djo:

    Hee lievemeid,
    Al je verhalen weer gelezen hoor :) 9 september moet je maar even aan me denken want dan zit ik weer in de trein naar Leeuwarden!! Echt super foto's trouwens en wat een toffe verhalen. Super mooi avontuur!!!! Lekker genieten samen, dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Morris Sigurd & Renee

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 163037

Voorgaande reizen:

28 December 2019 - 01 Januari 2030

Exploring the world, exploring our life

02 Maart 2017 - 30 Maart 2017

Morris Sigurd & Renee in Bolivia

11 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Vakantie Thailand

02 Maart 2011 - 30 September 2011

Childrens home Sri Lanka en op avontuur!

Landen bezocht: