Een weekje zonder Sigurd - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Een weekje zonder Sigurd - Reisverslag uit Matugama, Sri Lanka van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Een weekje zonder Sigurd

Door: Sigurd en Renee

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

25 Mei 2011 | Sri Lanka, Matugama

Sunday afternoon Jazz in Barefoot, een echte tip voor in Sri Lanka!!! Heerlijk genoten op het terras met de live muziek. Gekletst, geschreven, gelachen en helemaal op gaan in de omgeving en de muziek, heerlijk!
Tot dat het moment kwam dat we een threewheeler moesten gaan zoeken naar het busstation. Sigurd de bus naar het vliegveld in Negombo en ik de bus naar huis, naar Matugama. Het viel ons beide zwaarder dan verwacht. In de bus gestapt en terwijl Sigurd achter de andere bussen verdween nagedacht over het feit dat het mij zoveel doet. Sigurd zei: Het voelt als het stomste wat ik ooit heb gedaan, jou hier alleen achter laten. Mijn conclusie over mijn gevoel was: het enige stukje zekerheid, duidelijkheid en vertrouwen wat ik hier in Sri Lanka heb loopt zomaar bij me vandaan!
Aan de andere kant voelde het ook heel stom, in Nederland zie ik Sigurd alleen maar in het weekend en nu is het ook maar voor een week dat we elkaar niet zien... En ik ben ook erg benieuwd hoe ik het zal ervaren om alleen wat te ondernemen in het weekend en alleen hier op het Boyshome bezig te zijn, met Claudia dan.
Maar goed, het lege sippe gevoel kon ik echt niet zo makkelijk op zij duwen.
Gelukkig maakte de jongens op het Boyshome mij weer aan het lachen, hun stralende hoofden en eigenwijze ogen. Ayesmante was helemaal leuk; hij haalde heel trots 2 reepjes chocola uit z’n broekzak, die had hij de vorige dag bij een dahne gekregen. Eerst gaf hij er 1, die was voor mij, later kreeg ik er nog 1, die was voor Sigurd. Dit allemaal met gebaren duidelijk maken en die mooie stralende ogen van Ayesmante erbij maakte mijn dag weer helemaal goed!

Sigurd is maandag veilig geland in Duitsland en heeft er onwijs veel zin in! Duimen jullie mee dat de auto een succes gaat worden?! Ik gun het hem/ de groep van harte! Stelletje enthousiastelingen!:-)

Maandag heeft Claudia ook gewinkelt met de hoofd nannie. Na 1,5 uur kwamen ze terug met allemaal knutsel spullen. Ook kwam Claudia met het nieuws terug dat Nimmi en Nilousha, de 2 jonge leergierige enthousiaste nannies, niet meer terug komen van hun ‘vakantie’ naar huis. Dit was een enorme domper! Juist zij waren zo hard aan het werk op het Boyshome, te streven naar vooruitgang. We zijn erg benieuwd hoe die vooruitgang nu blijft gaan, 3 nannies op 20 kinderen, op dézé kinderen....

Het idee om een teamdag te organiseren laat ik nu even varen. Wel jammer want ik had maandag ochtend goedkeuring gevraagd bij Mister Edwin en om hulp gevraagd aan de mensen op het fysio center, zij stemde allemaal er mee in.
Het idee is namelijk om een teamdag te organiseren; alle nannies (in eerste instantie 5) met wat geld, pen, schriftje en een opdracht naar het strand te sturen terwijl Sigurd, Claudia, ik en de hulp van het fysiocenter hier hun taken overnemen. Nu eerst afwachten hoe dit met 3 nannies verder loopt, in de hoop er een nieuwe nannie komt.

Nog meer nieuws; ik heb de ticket geboekt van Colombo (Sri Lanka) naar Chennai (India)!!! Op 31 juli vliegen we naar India om daar 2 maanden te reizen, ons te laten verbazen, overdonderen, genieten en het vliegtuig terug naar huis te halen in Mombay op 29 september.
20 juli nemen we hier afscheid met een picknick in onze tuin. 21 juli vertrekken wij uit dit huisje en maken we nog een afscheidsreisje door de Hill Country voor we naar India vertrekken. Wat is de tijd hier toch snel gegaan!

Ondanks de positieve veranderingen en de vooruitgang vind ik het niet erg dat de tijd zo snel gaat. Ik moet toegeven (en Sigurd ook) dat we het hier wel gehad hebben. Het gevoel dat we het nu wel gezien hebben hier op het Boyshome, het nu wel weten en gewoon willen reizen door Sri Lanka, door India en naar huis!

Maar eerst van het weekend een meditatie cursus volgen in Kandy, Sigurd maandag ophalen van het vliegveld en dinsdag mijn verjaardag vieren!
Dan zitten we hier alweer 3 maanden. Poehé!! Nu nog 2 maanden er hard aanwerken dat het duurzaam blijft.

PS geen foto’s, die heeft Sigurd (natuurlijk) mee, haha!

Jeeey nog even een aanvulling aan dit verhaal!
Jeey! Ik zit hier met Pinipa op het center en vertel haar ons (Sigurd en ik) nieuwe idee voor een dag activiteit voor de jongens. Zij vindt het een heel goed idee en vrijdag gaan we er met Anty over ingesprek. Het idee is namelijk: Boven op het eldelyhome word er gekookt voor ontbijt, lunch en avond eten. Dit onder leiding van Anty. We vragen aan alle jongens wie het leuk vinden om te helpen met koken. Hier maken we een lijst van en 1 x in de week gaan er dan 1 of 2 jongens helpen met het avond eten koken. Zo leren ze ook wat van het 'echte' leven, net als het idee van de ambacht school. Ik ben super blij en opgelucht dat Pinipa het een heel goed idee vindt, mee denkt en me erbij gaat helpen!

Super super super!


  • 25 Mei 2011 - 06:17

    Morris Sigurd & Renee Van Starkenburg:

    Bijdeze Vera! haha :-) Niet zo ongeduldig hoor!!!

  • 25 Mei 2011 - 06:49

    Boudewijn:

    Ha Ranonkeltje,
    ik kan me jouw gevoel zo helemaal voorstellen!!!
    Ik duim voor Sigurd en zijn makkers, denk aan jou, want je weet, gedachten zijn krachten en gun je een goeie paar dagen! En daarna: FEEST!
    veel liefs
    Boudewijn

  • 25 Mei 2011 - 06:52

    Anja:

    Ruimte heb je nodig om verbonden te zijn.
    Samen is rijkdom ,door los te laten mag je ontdekken wat een enorme kracht er in jezelf is .Heb vertrouwen liefs kanjers

  • 25 Mei 2011 - 07:20

    Morris Sigurd & Renee Van Starkenburg:

    Jeey! Ik zit hier met Pinipa op het center en vertel haar ons (Sigurd en ik) nieuwe idee voor een dag activiteit voor de jongens. Zij vindt het een heel goed idee en vrijdag gaan we er met Anty over ingesprek. Het idee is namelijk: Boven op het eldelyhome word er gekookt voor ontbijt, lunch en avond eten. We vragen aan alle jongen wie het leuk vinden om te helpen met koken. Hier maken we een lijst van en 1 x in de week gaan er dan 1 of 2 jongens helpen met het avond eten koken. Zo leren ze ook wat van het 'echte' leven, net als het idee van de ambacht school. Ik ben super blij en opgelucht dat Pinipa het een heel goed idee vindt, mee denkt en me erbij gaat helpen!

    Super super super!

  • 25 Mei 2011 - 18:57

    Vera:

    Lieve schat wat luister je toch goed! Bedankt voor je verhaal! Ik heb het weer gelezen, altijd weer mooi. Vreemd dat je losgerukt bent van Sigurd, ik snap dat helemaal. Samen is veel makkelijker dan alleen. Ik denk dat je veel waardering gaat krijgen voor de wijze waarop Claudia zich staande houdt in het vreemde land. En dan ook nog samen met met een stel die gewoon echt maatjes zijn en als ze het moeilijk hebben elkaar begrijpen. Heel veel sterkte t/m maandag!
    Wat ontzettend balen dat er 2 begeleidsters weg zijn. het lijkt wel of het een ondergewaardeerd baantje is in SL. Waarom kunnen er geen Pinipa's en Renuka's geregeld worden voor het boyshome? Ik snap het niet. Misschien kom je er nog eens achter wat de redenen van vertrek zijn. Misschien moeten/ kunnen we er wat mee binnen de stichting?!
    Ik wens je een fijne verjaardag dinsdag, maar stiekem zie je zeker meer uit naar maandag hé?
    Groeten aan Claudia en tot typs!
    XX

  • 26 Mei 2011 - 06:04

    Ons:

    nog 5 nachtjes slapen................
    xx

  • 26 Mei 2011 - 09:52

    Eliza:

    zoveel waardering voor jullie belevenissen... ieder avontuur wordt weer een herinnering voor later!
    Ennuh Renee....als houden van jou een misdaad was, dan was jij nu de meest gezochte crimineel. :P
    liefs en knufs

  • 28 Mei 2011 - 07:26

    Mam:

    Meid nog 2 nachtjes en is Sigurd er weer. Wat gaat de tijd toch snel.
    Nog 3 nachtjes slapen en dan......
    Wat eet je trouwens op een verjaardag voor lekkers in Sri Lanka?
    liefs ons

    ps Eliza wat leuk bedacht!

  • 29 Mei 2011 - 13:43

    Milly:

    Ik had je verhaal al even snel in de mail gelezen, maar nu dan tijd om te reageren... ;)
    Ik probeer vandaag Aravinda weer te bellen, over nieuwe nannies etc.
    Ik zal je(+bestuur) nog persoonlijk mailen over het financiele en de eventuele mogelijkheden die er misschien nog zijn.
    Enne....wat ontzettend aandoenlijk van Ayeshmante...:D
    "Hang-on there" en fijn weerzien en dan ook superfijn Srilankaans verjaarsfeestje gewenst!!!
    Liefs!

  • 30 Mei 2011 - 11:16

    Ons:

    nog 1 nachtje slapen .............

  • 31 Mei 2011 - 09:53

    Ons:

    Wan harte gefeliciteerd met je verjaardag schat'.
    maak er een hele mooie dag van in het Boyshome samen met Sigurd, collega's én de jongens.
    Heb je nog lolly's over om te trakteren of worden het de bueno's?
    liefs ons

  • 31 Mei 2011 - 11:42

    HIEPER-DE-PIEP....:

    HOERAAAAAAAAAAAAAAA :d:d:d:d:d

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! en wat fijn dat jullie weer samen zijn!
    Geniet ervan! (ik mail je zodra ik A. heb gesproken, over de nannies en geld e.d.)
    Liefs, Milly

  • 31 Mei 2011 - 19:48

    Lotte:

    van harte gefeliciteert lieve renee!

    veel liefs en een dikke knuf

  • 01 Juni 2011 - 01:57

    Charlotte & Djody:

    Kindje, bij jullie ben ik te laat. Maar hier is het nog 31mei! GEFELICITEERD!! Leuke verjaardag gehad? Top verhaal weer. Al een dipje gehad? Ik keek net na hoe veel dagen je moest, super veel! stond bij mij ook en nu is het nog maar 29! ;)
    Rustig aan doen jij. Dikke kus!!!!

    ( Zullen we even reisvriendjes worden? Kan ik makkelijker naar je site! Zal je even een uitnodiging sturen)

  • 22 Juli 2011 - 21:26

    Dilip Saparamadu:

    hellloo i am the photo catcher in 20th of July 2011 maura school ceromoney at matugama..for Olympic Goldmedalist .....
    i read you r full artical that very nice..i think this is good expirice for you ...

    i guess both your name Renee &Claudia..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Morris Sigurd & Renee

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 163047

Voorgaande reizen:

28 December 2019 - 01 Januari 2030

Exploring the world, exploring our life

02 Maart 2017 - 30 Maart 2017

Morris Sigurd & Renee in Bolivia

11 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Vakantie Thailand

02 Maart 2011 - 30 September 2011

Childrens home Sri Lanka en op avontuur!

Landen bezocht: