Op avontuur in Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Op avontuur in Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Op avontuur in Uyuni

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

13 Maart 2017 | Bolivia, Uyuni

Bij vertrek uit Sucre werden we gewaarschuwd voor de ernstige kou in Uyuni!!! Al onze warme kleren mee de bus in zodat we bij aankomst in Uyuni alle laagjes konden aantrekken.... damn, het zweet liep over mijn rug!! Nederlanders zijn blijkbaar wel wat gewend, want de Braziliaan naast ons wist niet hoe hij het warm moest krijgen ;-)

We kwamen om 03.30 uur aan in Uyuni, het was na het gezellige en schone Samaipata en Sucre wel even slikken; wat een vieze spookstad. Gelukkig heb je hier als toerist ook niet zoveel te doen, want het is het startpunt voor de jeeptour naar de zoutvlaktes, de bergen, de gekleurde meren, rotsformaties, versteende lava, flamingo's, lamas, woestijn, geisers en hotsprings.

De 3 daagse tour was waanzinnig!!! Gelukkig hebben we 1000e foto's want het was onbeschrijfelijk, onvergetelijk magnifiek!!!

Al die natuurwonderen; zó mooi, zó eindeloos groot, zó uitgestrekt, wat een tocht!

En Morris heeft z'n ogen uitgekeken, gespeeld met iedereen met wie hij contact maakte, getukt in de auto en als een echte klimgeit de rotsen beklommen.

De 2e dag hebben we geluncht op 5000meter hoogte en overnacht naast de hotsprings op 4500meter hoogte. Die hoogte hakte er bij Renee wel in !!! Ik was helemaal de weg kwijt in m'n lijf met hoofdpijn, overgeven, duizelig, doodmoe en 0 reactievermogen. Na een liter water, paracetamol, hoogte pil en daarna er ook weer alles uitgegooid te hebben ging het weer redelijk zo lang ik maar stil zat of lag.

Na een onrustige nacht voor ons alle 3, ging het de 3e dag gelukkig weer wat beter en was het een hele lange dag door de mooie omgeving terug naar Uyuni. In 3 dagen tijd meer dan 1000km afgelegd. En ondanks die lange autoritten deed Morris het als een held.
1 van onze reisgenoten zei heel mooi "als ik zeker zou weten dat ik een kind krijg met het karakter als Morris, zou ik een kind willen!" En dat na 1000km samen in de auto! ;-)

Kortom, we genieten enorm met z'n 3 in Zuid Amerika!

Na 3 dagen genieten en vol met zand, stof en zout terug in Uyuni, hebben we 1 nachtje in een hotel geslapen om vanavond de nachtbus (van 9uur) naar La Paz te nemen.

Liefs van ons

Ps. Beetje geduld en met een boel geluk lukt het om de foto's er bij te zetten, als vandaag niet lukt, dan misschien morgen of volgende week :-) wacht maar af... ze zijn prachtig!

• 13 Maart 2017 - 21:07

Regien:

Wat een avonturen allemaal! En weer prachtige foto's: )
    Goed om te horen dat het Morris allemaal.zo goed gaat

• 13 Maart 2017 - 21:59

Gerda:

Wij hebben samen zo genoten van jullie verhaal en onbeschrijflijk mooie foto's. Wat is het ongelooflijk mooi jongens!! Fijn om te zien dat Morris er ook zo van geniet. Zou zeggen; neem even de tijd om al dit moois op je te laten inwerken. Liefs ons
    p.s. als er ruimte in de tas is neem dan een paar bolletjes lama of alpaca mee voor een trui of vestje voor de kleine man

• 14 Maart 2017 - 13:48

Petra:

Nou Gerda, ik zou gelijk de hele alpaca meenemen, want die zijn zó lief!
    Wat een prachtige foto's jongens!! En wat een super joch, die Morris.
    Alles gaat lekker z'n gangetje hier. Het huis op nr. 57 staat er nog. Je zus staat net haar schoenen uit te kloppen bij de voordeur. Het is hier heerlijk weer. Ongeveer 14 graden. Lekker zonnetje er bij. Goed voor de opkomst bij de stembussen morgen. Ik heb één van jullie stempassen doorgegeven aan Paula. Johan zit in Brussel, en ik mag maar voor twee mensen stemmen. Gelukkig hadden jullie mijn naam en huisnummer nog niet ingevuld op de stempassen. En... ja...Paula heeft mij verzekerd dat ze voor jullie op de VVD gaat stemmen. Dus maak je geen zorgen. (Jammer dat deze site geen emoticons kent.... anders zou de lachende smily met de tranen, van het scherm af spatten). Maar.. wie maalt er om verkiezingen als je zo vrij als een vogel door Bolivia reist. Veel plezier nog, geniet en pas goed op elkaar.
    Veel liefs
    Petra en Johan

• 14 Maart 2017 - 14:36

Hélène En Koen:

Adembenemend mooie foto's, ik heb ondertussen al een favoriete; Morris aan het strand, alles blauw. Mooi hem zo te zien genieten, kan natuurlijk ook niet anders met zulke ouders! Wat een avontuur! We verheugen ons op het volgende verslag,
    liefs van de Hoofdstraat

• 14 Maart 2017 - 19:58

Anja Zwaan:

wat een mooie foto,s. geniet er van groetjes Anja

• 15 Maart 2017 - 10:03

Bernadette (collega Van Gerda):

Gerda attendeerde me op dit prachtige avontuur van jullie. Terecht een trotse moeder, schoonmoeder en oma. at een bijzonder avontuur en werkelijk prachtige foto's. Onze (stief-)dochter en haar man reizen met de kinderen ook veel en van al dat reizen, van al dat kennis maken met andere culturen en gewoontes worden het zulke rijke kinderen. Veel plezier nog, geniet van jullie reis!