Dag Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Dag Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Dag Sucre

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

09 Maart 2017 | Bolivia, Sucre

Lieve Samaipata je hebt ons hart gestolen met al je kleuren, gezellige straatjes, Jungle, gastvrijheid, prachtige uitzichten, bergen en watervallen.

Voordat we met de nachtbus vertrokken naar Sucre zijn we op avontuur geweest naar de 3 watervallen. Spetter Pieter Pater bij de waterval, omsloten door imposante bergen!

Na 12 uur gehobbel en een slapende Morris in de nachtbus kwamen we aan in Sucre. Jammer dat het nacht was, want volgens mij was de route prachtig door de bergen over zandpaden en hele stukken dwarsdoor zandafgravingen. Al was ik ook blij dat ik in het donker niet kon zien hoe diep de afgronden waren!

Sucre, een plek waar je bijna vergeet dat het ook Bolivia is. Het zijn de stralende mensen, de gezelligheid, de bomvolle marktkramen en de verliefde blikken naar Morris die helpen herinneren dat we in Bolivia zijn.
Gisteravond een stuk prachtig puur Bolivia. Door de jaren heen zijn er veel mensen (inheemse bevolking) naar de stad verhuisd. Om ze thuis te laten voelen en de cultuur te behouden worden er muzieklessen georganiseerd voor kinderen, iedere avond, al 47 jaar lang. En wij waren uitgenodigd om er bij te zijn! Zooo mooi, een oude man zittend achter een grote drum met alle rust en respect voor de kinderen. De zang en panfluit muziek klonk zo mooi in deze patio en Morris danste mee... dat wij dit allemaal mogen zien met elkaar :-)
Vanavond nemen we weer een nachtbus, dit keer maar 6 uur, naar het koude Uyuni met de zoutvlaktes, vulkanen, gekleurde meren, alpaca's en flamingo's.

Foto's komen er nog aan, als het internet daarmee eens is.

Bolivia muy bonito!!!
Liefs

• 09 Maart 2017 - 21:01

Anja En Bert:

Goeie reis gewenst en doe de sjaal maar boven in de tas.
    Heel veel plezier verder. X

• 09 Maart 2017 - 21:18

Paula&Paul:

Hee buuf en bumen,
    Wat een mooie berichten! En fijn dat jullie zo genieten van alles.
    Hopelijk nog veel meer avonturen beleven!
    (En die verliefde blikken, dat snappen we best... ;-))
    Liefs van ons

• 09 Maart 2017 - 21:52

Meike:

Hi lieverds,

wat klinkt dat heerlijk! Fijn dat jullie het zo goed hebben.

See you at the bingo, flamingo.

X M

• 10 Maart 2017 - 00:04

Gerda:

Jullie verhaal is weer zo mooi beschrijvend. 6 uur bussen...!!.Hopelijk slaapt Morris weer zo lekker. Morgen hopelijk genieten van zout meren en mooie dierenwereld! Foto's maken hoor. Liefs ons

• 10 Maart 2017 - 08:43

Lotta:

Ik krijg positieve kriebels van je verhalen zus! Ben heel benieuwd naar de foto's! Dikke tut