Top Secret! Ssssst zó moo! - Reisverslag uit Chulumani, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Top Secret! Ssssst zó moo! - Reisverslag uit Chulumani, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Top Secret! Ssssst zó moo!

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

24 Maart 2017 | Bolivia, Chulumani

Wat een prachtige vakantie, wat een prachtige mensen hebben we ontmoet, wat een ongelofelijk prachtige natuur en het grootste cadeau; wat een prachtig kind hebben we mee op avontuur in dit prachtige land.

Een land zonder regels, dat ervoor zorgt dat mensen niet tegen elkaar op hoeven te boksen, er geen onderlinge strijd is en je alle tijd hebt om te creeeren wat je gelukkig maakt. Aldus de vrolijke hostel eigenaar van Country House.

Een dorpje midden in het indrukwekkende regenwoud omringd door groene bergen, watervallen, koffie plantages, coca plantages, muggen, vlinders en overal fruitbomen vol met (bijna) rijp fruit.
Een dorpje waar wij de enige toeristen zijn en waar niks is ingesteld op 100e toeristen. De enige die hier af en toe komen zijn wandelaars.

Dan nu de vraag of we de naam van het plaatsje willen verklappen?! Top Secret! Sssssssst! Laten we het zo onbekend, onbevangen en ongerept mogelijk laten....... een prachtig puur plaatsje vlakbij Coroico, genaamd Chulumani waar iedereen verliefd op zal worden! Waar, in tegenstelling tot de meeste andere plekken die we hebben gezien in Bolivia, de mensen energie uitstralen en de kinderen en volwassenen vol energie en onbevangenheid met elkaar spelen.

De ene dag de bergen in met een (beetje gestoorde) vlinderonderzoeker en de andere dag samen met de hond van het hostel de hele dag (7uur) de Jungle verkent.

Na het regenwoud, met alle kleuren groen en 100e vlinders, te hebben doorkruist over stijle paadjes, dwarsdoor rivieren en langs watervallen kregen we als kers op de taart een onvergetelijk uitzicht over de bergen met een gigantische regenboog.

Genoten en s'avonds bek af ons (kei- en keiharde) bed in!

Na een kus voor de hond van Morris, vandaag de Amazone verlaten en met de bus terug naar La Paz. Wegens vertraging gaan we morgen de weg vervolgen naar Copacabana met het Titikaka meer.

Liefs van ons 3!

• 24 Maart 2017 - 08:02

Anja En Bert:

Wow, wat ziet het er weer indrukwekkend uit en wat een heerlijke stijl van schrijven. Geweldig dat jullie dit avontuur zo met z'n drieën mee mogen maken. Ik durf het haast niet te zeggen maar de vakantie gaat op z'n einde lopen. Zorg ervoor dat je voor vertrek in elk geval een dagje tevoren in de buurt van het vliegveld zit. Zo te lezen is een dag vertraging niet helemaal vreemd en het zou een soort van zonde zijn het vliegtuig te missen alhoewel ik me in kan denken dat jullie er misschien nog wel een jaar aan vast zouden willen plakken ;-) Knuffel van ons.

• 24 Maart 2017 - 10:09

Benno En Gerda:

Sluit me aan bij Anja en Bert. Wat fantastische plaatjes, wat genieten hier, en jahaha afschuwelijk maar wat de terugreis betreft jammer,, dacht er ook aan en sluit ik me ook aan. Dat wordt nog een strakke planning.......maar dat kunnen jullie!!!! Knuffel van ons

• 24 Maart 2017 - 10:14

Hélène:

Morris is gegroeid! Misschien kan hij het zich later niet meer herinneren maar deze maand, deze positieve top-ervaring, heeft hij hoe dan ook ergens opgeslagen. Wat goed dat jullie zijn gegaan, een onvergetelijke ervaring, zelfs voor ons als lezers :-) Dank voor de positieve energie!! xx van de overkant

• 26 Maart 2017 - 12:26

Oerbeppe:

Hallo renee sigurd en morris. Ik heb net jullie verhalen gelezen en de mooie foto's gezien. Het ziet er prachtig uit. Geniet samen nog van de mooie natuur. Ik wil jullie ook alvast een goeie terugreis wensen. Liefs van (oer)beppe xxx

• 29 Maart 2017 - 14:28

Gerda:

Ik kreeg net een link van je moeder om al dat moois te zien en mee te genieten van jullie vakantie
    Woooow wat doet Morris het ook goed.en wat weten jullie een plekken uit te zoeken .
    Erg jammer voor jullie dat het ook weer afgelopen is ,en voor ons vanwege de mooie plaatjes.
    liefs Gerda