Van Lord of the Rings tot Junglebook - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Van Lord of the Rings tot Junglebook - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Van Lord of the Rings tot Junglebook

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

15 Maart 2017 | Bolivia, Coroico

Je raad nooit op wat voor prachtige plek we nu zitten!

Gisteren ochtend héél vroeg aangekomen in La Paz. Wat een imposante, grote, drukke, indrukwekkende stad! Helemaal vol gebouwd tegen de stijlen bergen op, bomvol met auto's en zwarte uitlaatgassen, gezellige marktkraampjes met allemaal de zelfde producten naast elkaar (10x de zelfde schoenen, gevolgd door 10 kraampjes met elektra) druk en gezellig kletsende marktverkopers die liever met elkaar kletsen of met/om Morris lachen dan ons fruit verkopen. "Ola Bebe, ooooh bonito Bebe, ooooh niño!!"

Ondanks dat het al een stukje lager ligt dan tijdens de jeeptour over de zoutvlakte, is de hoogte goed te merken... doodop en ademen is erg zwaar. Dat samen met een hoestende pruttelende snotterende Morris..... Daarom besloten om het reistempo toch even op te krikken en de drukte te verlaten. Vanochtend een busje genomen de Jungle in, Coroico in de Yungas. Een berggebied dat van de Andes in de Amazone overloopt. Een tocht omringd door natuurgeweld, dwars door de film "Lord of the Rings" naar "The Junglebook". Echt prachtig!

We zitten in een Eco Lodge en willen hier nooit meer weg! Foto's en avonturen volgen maar even jaloers maken:

Bananenbomen vol met bananen, avocado bomen, citroen bomen, omringd door prachtige groene bergen, watervallen, bloemen in alle kleuren, 30graden zonnetje windje, hangmatten, genoeg trekkingen te doen, papegaai achtige knalgroene vogels, zwembad met gezuiverd rivierwater, heerlijke vega quinoa burgers, fruitshakes met alle soorten fruit, bijna geen hoestende Morris meer en een kéihard bed.

• 15 Maart 2017 - 22:40

Morris Sigurd & Renee Van Starkenburg:

Ps. Helene, die prachtige foto van Morris is niet op het strand maar op de grote zoutvlakte in Uyuni. Alleen in de maand maart staat er op dat gedeelte van de zoutvlakte een laagje water wat voor een prachtig spiegeleffect in het water zorgt.

Pps. We zijn benieuwd naar de uitslag van de verkiezingen vanavond... dankjewel voor het stemmen buufen, als de uitslag te erg tegenvalt blijven we wel hier!

Ppps. Dankjulliewel voor alle leuke reacties!

• 15 Maart 2017 - 22:53

Paula:

Dat klinkt als een fantastische plek!! Hoewel de lente hier nu ook even om t hoekje kijkt (heerlijk!) zou ik best even willen ruilen...
    Mooie foto's, wow!

Ps Jesse heeft het heel goed gedaan!
    Gewoon terugkomen dus graag.

• 16 Maart 2017 - 00:07

Benno En Gerda:

WAT een verhaal weer mensen. Er zijn bijna geen foto's nodig, als ik lees zie ik het bijna voor me. Wat dacht je van solliciteren bij de loneley planet?! Nee serieus.

Geweldig en ja, Morris, ook in Bolivia wordt van het ventie genoten! !!!!

En ja natuurlijk gefeliciteerd met Jesse Klaver. Hij volgt een mooi voorbeeld op niet vergeten he

• 16 Maart 2017 - 00:09

Gerda:

Door de enters vergeet het verhaal de helft. Maar jongens geniet van al dat moois en de rust en luxe van de lodge. Xxx