We hebben genoten - Reisverslag uit Ratchathewi, Thailand van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu We hebben genoten - Reisverslag uit Ratchathewi, Thailand van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

We hebben genoten

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

04 Augustus 2014 | Thailand, Ratchathewi

Het genot van Thailand, hoe wij het hebben mogen proeven:

- de Thaise mensen die wij hebben ontmoet hebben moeite met klinkers achter elkaar uitspreken, waardoor je bijvoorbeeld flied lice krijgt (fried rice) oghe (oké) siplite (sprite) Rogghen (voetballer Robben, wat een raar gesprek word als je rocken verstaat) en de leukste; snokke ipv snorkelen, wat in het Engels zoenen betekend!
- er zijn hier bijzondere baantjes; tijdens wegwerkzaamheden staat er op het punt waar 2 wegen samen komen iemand te zwaaien met een rode vlag, aan het eind vd wegwerkzaamheden staat weer iemand te zwaaien dat we door moeten rijden. Of bijv op een kruising in de stad staat iemand met een zaklampje taxies de juiste kant op te sturen.
- tijdens het eten in restaurantjes moesten we ons bord vast houden, voor we het wisten werd het alweer opgehaald door de bediening
- als ons iets werd aangesmeerd waar we niet naar opzoek waren of wat we niet nodig hadden, wouden ze met alle liefde uitleggen waar de plek was die we wel zochten
- offseason was te merken; we moesten soms mensen wakker maken om te vragen of ze nog een kamer vrij hadden, we moesten de bediening onderbreken van Facebook activiteiten op mobiel om eten te kunnen bestellen in restaurantje, of bijv als we wouden onderhandelen om de prijs liep de verkoper of guesthouse eigenaar zelf weg "dan toch niet"
- als we iets in het Engels vroegen of uitlegden en we werden niet begrepen, werden we zwijgend aangestaard zonder blikken of blozen
- rijden gebeurt links, maar inhalen mag van alle kanten
- in de schoonste en mooiste kamers liepen de kakkerlakken rond
- vuilnis wordt netjes in vuilniszakken gedaan, dat zélfs wordt opgehaald
- de trots en liefde voor hun kleine kinderen en katten is zo groot en wordt vol trots aan de witte toeristen geshowd
- toen we met de scooter buiten het toeristische gebied kwamen hield ook de Engelse ondertiteling van wegwijsborden op, waardoor we verder en verder de onbewoonde wereld inreden zonder extra benzine bij ons of inzicht
- zó vriendelijk en oprecht en de mensen wouden ons met alle liefde helpen! Maar ook een stel deugnieten die graag een grapje met ons uithaalden.
Zoals Sigurd overkwam op de markt in Chiang Mai. Een ondergoed verkoper voor zijn kraampje vroeg aan Sigurd of hij boxers nodig had
"no"
heb je geen ondergoed nodig?
draag je geen ondergoed?
"no"
HaHaHa je draagt geen ondergoed? riep de man lachend naar Sigurd.... Toen lagen we met z'n 3e in een deuk!!

Heerlijk!

Ps: as woensdag ochtend vliegen we naar huis, 19.30 NL tijd komen we aan.
Pps: ik zal foto's op facebook 'openbaar' zetten, kunnen jullie daar foto's zien.

• 04 Augustus 2014 - 16:22

Gerda Benno Lotta:

jongens ik zie alleen maar helelelele kleine lettertjes dit keer maar wat ik eruit haal is dat jullie ontzettend genoten hebben. geweldig! heerlijk! VOOR HERHALING VATBAAR DUS....
    voor nu nog een klein staartje van jullie vakantie. geniet ervan.
    wij wensen jullie voor nu alvast een goede terugreis. i kan nie wachten.......... voor jullie is het natuurlijk even afkicken maar éééén klein voordeeltje is dat het hier nog steeds ook heel mooi weer is.
    dikke knuf ons

• 04 Augustus 2014 - 16:23

Ons :

voor nu nog een klein staartje van jullie vakantie. geniet ervan.

• 04 Augustus 2014 - 19:00

Renee:

Geen idee waarom de letters zo klein zijn, ik kan het nu ook niet veranderen... Je kan proberen in te zoomen op computer en anders tekst kopiëren naar Word. Liefs en slaaplekker vanuit Bangkok