Genieten! - Reisverslag uit Ban Thong Sala, Thailand van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Ban Thong Sala, Thailand van Morris Sigurd & Renee Starkenburg - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Morris Sigurd & Renee

27 Juli 2014 | Thailand, Ban Thong Sala

Het is alweer lang geleden dat we iets van ons hebben laten horen. Maar ondertussen hebben we heel veel gezien en vooral heel erg genoten.

In de eerste paar dagen, toen we op het eiland Ko Yao Noi en op daarna Railay zaten, hebben we slecht weer gehad. Het idee van een uur regen per dag, kwam neer op een uur zon per dag. Dit zorgde voor indrukwekkende luchten, doorweekt op de scooter en bij ieder zonnestraaltje een vreugdedans.

Op Ko Phi Phi aangekomen werden we getrakteerd op heel veel zon! Opzoek naar de mooiste baaitjes, spelen in de golven, lekker eten en we hebben GESNORKELD!!! In eerste instantie zou Sigurd alleen meegaan met een snorkel boot tocht, maar uiteindelijk heb ik me over mijn angst heen gezet... en het was FANTASTISCH! Al die kleuren, al die verschillende vissen, gekleurd koraal en daar drijf je tussen door! Zo fantastisch mooi!!!

Na Ko Phi Phi zijn we door gegaan naar Ko Lanta.
Gevolleybald, gechillt en met de scooter op avontuur. Een avontuur...... Ondanks dat we net hadden getankt, was de tank weer erg snel leeg. Terwijl we hoger en hoger de bergen op reden, werd de spanning groter en groter of er boven op de berg wel benzine was en of we wel de top zouden bereiken... Yes gelukt! Met 2 flessen benzine erin, zijn we weer verder gegaan. Terwijl we verder reden raakte de tank alweer snel leeg..... De benzine bleek langs de motor naar beneden te regenen (!) Opzoek naar een garage(tje) waar een enthousiasteling direct aan de slag ging, een kapot slangetje tussen tank en motor. Nieuw slangetje en ons rammelbakje was weer gereed voor een nieuwe tocht. Op onderzoek met de scooter door mooie natuur en langs mooie strandjes is gaaf, maar zo'n avontuur maakt het wel extra leuk en spannend!

Na het scooter avontuur zijn we de volgende dag naar Ko Phangang gegaan, verre weg het mooiste eiland dat we hebben gezien!!!! Jungle, bergen, witte stranden, turquoise zee en veel gezelligheid. Hier hebben we een kitesurf cursus gevolgd. Vol verbazing en jaloezie bij de docenten surfde Sigurd na een korte refresh cursus weg met z'n kite. En een aantal hebben de bewijs foto al gezien.. Ik kan het ook!!!!! Het is zooo fantastisch leuk om te doen!! Na de cursus zijn we 2 dagen langer gebleven op Ko Pha Ngang om te oefenen, maar helaas was erg 0,0 wind. Jammer jammer jammer, maar ipv kite hebben we het mooie eiland ontdekt op een scooter, gesnorkeld en gevolleybald.

Vanavond hebben we gezellig gegeten met mensen vd kitesurf school en morgen verlaten we de mooie stranden. Via Bangkok gaan we naar het noorden. Morgen gaan we naar Chiang Mai en we zullen ook Pai en Chiang Rai opzoeken.

Om lang verhaal kort te maken, we genieten enorm van onze vakantie!!!!

Ik had jullie een boel foto's beloofd, maar helaas lukt het uploaden van foto's niet. Dus foto's showen doen we lekker ouderwets als we weer in Nederland zijn.

Liefs en slaaplekker, vanuit het geliefde Ko Pha Ngang

• 27 Juli 2014 - 19:40

Anja En Bert:

Wat mooi om te lezen, heerlijk op de brommer het land ontdekken.
    Gaan jullie met de trein of het vliegtuig hogerop? Maakt eigenlijk niet uit, het is alletwee een avontuur. Geniet lekker door van jullie vrijheid, de zon en elkaar. Twee jaloerse Friezen. Knuf.

• 27 Juli 2014 - 20:24

Benno Gerda En Lot:

Volgens mij hebben we dit al eens eerder gezegd; namelijk jullie kunnen altijd nog schrijvers worden! Zo ontzettend leuk om te lezen. Jongens geniet nog lekker anderhalve week. Ook straks in het Noorden dat uiteraard weeeeer anders zal zijn. Wat goed om jullie avontuur zo op te delen. Goede reis morgen!! Dikke knuf ons xxx